טבעות נישואין לגבר – 5 שאלות חשובות

תוכן עניינים

התארסתם? מזל טוב ובשעה טובה! קודם כל אנחנו מאחלים לכם מכל הלב שתזכו להקים בית נאמן, שמח ויציב. עכשיו, אתם כאן כי אתם מחפשים טבעת נישואין, ולא סתם טבעת נישואין אלא טבעות נישואין לגבר.

אנחנו לגמרי מכבדים ומעריכים את הבחירה שלכם, ונשמח לעזור לכם בבחירת הטבעת. זה נכון שיש לנו גם אינטרס למכור טבעות, אבל האינטרס הראשון שלנו הוא שתהיו מרוצים. דרך אגב, היום יותר ויותר גברים נשואים מתחילים ללכת עם טבעת נישואין, גם אם הם לא קיבלו כזו לחתונה. אם אתם כאן למרות שגם האירוסין וגם החתונה מאחוריכם – אנחנו מקבלים אתכם בברכה. בשביל שתעשו את הבחירה הנכונה בכל מה שקשור לטבעת הנישואין לגבר שאתם מחפשים כתבנו את המאמר שמולכם. במאמר תוכלו לקרוא מה חשוב לדעת כשקונים טבעת נישואין לגבר ועוד מידע.

טבעות נישואין

קודם כל, בואו נתחיל מסקירה קצרה של טבעות נישואין באופן כללי. אם אתם חושבים שאתם יודעים הכל על טבעות נישואין או שזה לא מעניין אתכם, אתם מוזמנים לגלול עוד קצת למטה בטקסט ולהגיע לעיקר. אז למה בכלל טבעת נישואין? למה לא שרשרת או צמיד נישואין? ומתי זה התחיל?

ובכן, טבעות נישואין אכן נפוצות מאוד היום כמתנה בין שני בני זוג שבאים בקשר נישואין ברוב התרבויות המערביות. בתקופת הגאונים (לפני כאלף חמש מאות שנה) הוחלט שגבר יוכל לקדש אישה אך ורק בטבעת, ולא בכל דבר ששווה יותר מפרוטה כפי שהיה נהוג עד אז. ישנה אי הסכמה בנוגע לסיבה לכך.

יש מי שטוענים שמדובר בהשפעה של תרבויות שהקיפו את הקהילות היהודיות. כדי שגם מי שאינן יהודיים ידעו שהיהודייה שלפניהם נשואה, היה צורך להתאים את עצמנו לשפה שלהם. יש גם מי שטוענים שמדובר בסמליות שמזכירה את הטבעות שחיברו בין יריעות המשכן.

טבעות נישואין לגבר

לאחר שטבעות הפכו להיות סימן ההיכר המובהק של נשים יהודיות, החלו גם גברים נשואים לענוד טבעות על ידיהם. תכשיטים לגברים אינם תופעה חדשה, אך התופעה של גברים שיש להם טבעת נישואין היא דווקא כן חדשה יחסית. לפי ההלכה היהודית גבר לא צריך לקבל טבעת ביום חתונתו מפני שהוא לא נקנה בטבעת הזו. ובכל זאת, גברים יהודים כן הולכים עם טבעות נישואין בעולם.
הסיבה לכך היא גם שטבעת נישואין מהווה סמל סטטוס. גבר נשוי היה נחשב בחברה היהודית המסורתית יותר מגבר שאינו נשוי. טבעות נישואין לגבר היו מבטאות את העובדה שהגבר שעונד אותן נמצא במעמד גבוה יותר מגברים אחרים סביבו. בהמשך גברים טבעות נישואין לגבר נעשו נפוצות כחלק מרצון להגיע לשוויון מסוים בין גברים ונשים, וסימן לנשים רווקות שמדובר בגבר נשוי.

טבעות אירוסין זהב

טבעות נישואין לגבר הן לא גבר שההלכה היהודית מחייבת. כך גם טבעת אירוסין. טבעת אירוסין זהב היא אחת מהאפשרויות הרבות שהזוג המאושר יכול לבחור. בניגוד לטבעת נישואין לאישה, עליה חלות כמה וכמה מגבלות הלכתיות, על טבעות אירוסין אין שום מגבלה הלכתית. לכן הזוג המאושר יכול לבחור לו לטבעת אירוסין טבעות מכל חומר, עם או בלי חריטות ועם או בלי יהלומים.

טבעות אירוסין לנשים בדרך כלל תכלולנה יהלום וחריטות מיוחדות, אך ניתן למצוא גם טבעות עם אבני חן אחרות או טבעות יותר פשוטות. טבעת אירוסין לגברים בדרך כלל תהיה חלקה ופשוטה מזהב, ולמעשה מרבית טבעות שאנשים רואים על גבר ומניחים שהיא טבעת נישואין היא למעשה טבעת אירוסין. לטבעת אירוסין כמעט ואין משמעות הלכתית, אך יש לה משמעות סימבולית יפה.

טבעת נישואין קלאסית לגבר

טבעת נישואין קלאסית לגבר תהיה בדרך כלל טבעת חלקה מזהב או מצופה בזהב בלי ריקועים או חריטות. טבעת כזו תשתלב בכל לוק ומצד אחד לא תבלוט באופן מוגזם, אך מצד שני תבהיר בדיוק את הסטטוס הזוגי שלו. ארבעה דברים שחשוב לדעת כשקונים טבעת נישואין לגבר ועכשיו, בואו נדבר על כמה דברים שחשוב לדעת כשקונים טבעת נישואין לגבר. יש ארבעה דברים שחשוב לדעת כשקונים טבעת נישואין לגבר לפי התפיסה שלנו, ואנחנו מקווים שנוכל לשכנע גם אתכם בתפיסה הזו.

מה המידה שלך?

כמו לכל דבר שתקנו, גם לטבעת יש מידות. אבל אם בחולצות אנחנו מסמנים מידות באותיות, בטבעות אנחנו מסמנים מידות במספרים. המספרים מסמנים במרבית המקרים את אורך ההיקף של האצבע שלך. שים לב שלא לכל האצבעות שלך יש את אותו ההיקף, ולכן חשוב שתמדוד דווקא את האצבע שעליה אתה מתכנן לשים את הטבעת בשגרה.

מה הסגנון שלך?

תכשיטים תמיד מגיעים במגוון של עיצובים. גם על טבעת, כמו על כמעט כל תכשיט, אפשר לחרוט ולרקע דוגמאות. אמנם הסגנון הקלאסי של טבעות נישואין לגברים הוא פשוט זהב חלק, אבל תמיד אפשר להוסיף ריקוע שיהפוך את הטבעת למעניינת יותר בהתאם לסגנון שלך. אפשר גם לחרוט בתוך או מחוץ לטבעת את ראשי התיבות של הזוג המאושר.

מה התקציב שלך?

טבעת נישואין לאישה צריכה להיות שווה לפחות פרוטה (וכמו שבטח כבר גילית – שווה הרבה יותר). לעומת זאת טבעות נישואין לגבר לא באות עם הוראות הלכתיות בנוגע למחיר. אפשר למצוא כל מיני טבעות בכל מיני מחירים, כשהשוני נובע גם מהאיכות, גם מכמות העבודה שהושקעה בטבעת וגם מעוד גורמים. שים לב שאתה מאזן טוב בין איכות למחיר.

את מי אתה אוהב?

זאת אולי הנקודה הכי חשובה, ולכן השארנו אותה לסוף בשביל שתיצור רושם. אתה מתחתן עם מי שהלב שלך בחר. כל השאר לא משנה. טבעות אירוסין זהב או כסף, עם חריטה או בלי, באיזה צבע יהיה היהלום – זה רק מה שמסביב. הדבר הכי חשוב זה שתהיה שמח בזה שאתה מתחתן, ובמי שיחד איתך מתחת לחופה. הטבעת היא רק תזכורת למי שאתה אוהב.

לליב תכשיטים - חנות תכשיטים

טבעות נישואין, טבעות אירוסין ועוד המון תכשיטים יפים ומחמיאים תוכלו למצוא אצלנו ב-‘לליב תכשיטים’. ‘לליב תכשיטים’ הוא עסק שמטרתו היא מכירת תכשיטים תוך שימת דגש על מחירים אטרקטיביים והוגנים, שירות אדיב ומכיל וחוויות קנייה קלה, נגישה ונוחה. ניתן לקנות ממגוון התכשיטים שלנו באתר, או לבוא לבקר בסטודיו שנמצא רק עשרים דקות מירושלים. בואו להתרשם!

לסיכום

לסיכום, טבעות נישואין לגברים קונים ב-‘לליב תכשיטים – חנות תכשיטי מעצבים’ באתר או בסטודיו. בחירה של טבעת נישואין לגבר היא תופעה שהולכת ונעשית נפוצה בכל חלקי החברה הישראלית ובכל שכבות הגיל, כולל אצל גברים שהתחתנו כבר לפני שנים. כשבוחרים טבעות נישואין לגברים אין את ההגבלות ההלכתיות שיש על בחירת טבעת נישואין לאישה, ויש מקום לבטא את מי שאתם.

כשאתם בוחרים טבעת נישואין לעצמכם או לגבר שלכם, שימו לב שאתם בוחרים טבעת במידה הנכונה, כדי שהטבעת תתאים לו. שימו לב גם שהטבעת מתאימה לסגנון שלו, האם מה שאתם מחפשים זו טבעת מיוחדת או דווקא קלאסית? עוד חשוב לשמור על תקציב הגיוני, תוך שימת לב לחומרים מהם עשויה הטבעת. והכי חשוב – תזכרו שהטבעת היא רק תזכורת, והאהבה היא מה שחשוב באמת.

רוצים לעצב טבעת בעיצוב אישי?

אנחנו כאן בשבילכם! צרו איתנו קשר