צמידי זהב – 3 טיפים ששוים זהב

תוכן עניינים

אם אתם מחפשים מתנה קלאסית, לגבר או לאישה, אין יותר קלאסי מתכשיט של זהב. בלליב תכשיטים תוכלו למצוא שלל וריאציות את הקלאסיקה המוכרת, שרשראות זהב לגברים, שרשראות זהב לנשים, שרשראות כסף, עם תליון, בלי תליון – האפשרויות אינסופיות. אבל מעל הכול – צמידי זהב.

בואו נצלול קצת אחורה…צמיד הוא בעצם התכשיט הכי ותיק המוכר לאדם. בחפירות ארכיאולוגיות התגלו צמידים משנת חמשת אלפים לפני הספירה! את הצמידים הראשונים ענדו כנראה העם הקדום הגנדרן ביותר, הלא הם המצרים.

הם נהגו לעצב את צמידיהם בעיטורים של חרפושיות, המסמלות בתרבות המצרית הקדומה התחדשות, לידה, ומזל טוב. ישנו מיתוס מצרי יפיפה על חיפושית ענקית, המגלגלת את כדור השמש בשמיים. במסורות הבולגריות והיווניות, מקובל לענוד צמיד הארוג מבדים אדומים ולבנים, שמטרתו היא לזרז את בוא האביב, וכמה שיותר קרוב. בהודו ובמרוקו, מספר הצמידים על ידה של אישה מסמלים את מצבה המשפחתי (שני צמידים – שני ילדים, וכן הלאה). באמריקה הלטינית מכינים צמידים מיוחדים בגודל קטן המותאם במיוחד לפעוטות – ואלה אמורים להגן עליהם מפני שדים רעים. וכמובן, איך אפשר לשכוח את המסורת הקבלית, שסחפה את העולם ואפילו את מדונה (!) – לענוד על פרק כף היד חוט אדום, כמו צמיד, למזל, להגנה, ונגד עין הרע. צמידים הולכים איתנו שנים רבות, כחלק מהמסורות שלנו. כשלפעמים צמיד הוא הרבה יותר מקישוט או סתם תכשיט.

צמידי זהב ותכשיטי זהב

בכל הקשור אל צמידים ושאר תכשיטים זהב הוא האופציה המנצחת. צמידי זהב הם התכשיט הכי פופולארי כנראה בישראל, ולא במקרה.
אם מחפשים שרשראות זהב לגבר או שרשראות זהב לנשים, אפשר להתבלבל עם העיצוב והגימור – אבל צמידים הם פשוטים.
פשוטים וחכמים, מתאימים לשני המגדרים ומה שביניהם (ממש ג’נדר פלואיד!), לאשה בוגרת אבל גם לנערה, ותמיד יהוו מתנה מקסימה ומלאה במחשבה.
אם בכל זאת חפצה נפשכם לרכוש שרשראות זהב לגבר, יש כמה עיצובים קלאסיים שתמיד עובדים – לדוגמא, שרשרת עם מגן דוד. קטן, גדול, בינוני, מעוצב להפליא או פשוט, האפשרויות רבות אבל מגן דוד זה סמל נצחי. נהוג להעניק שרשרת עם תליון בצורת מגן דוד לנער העולה לתורה – כסמל להכנסתו לעול מצוות, ולהפיכתו לגבר יהודי מן המניין.

עוד עיצובים פופולאריים הם שרשרת חוליות, גדולות או קטנות, מזהב, כמובן. זהו עיצוב “גברי” באופיו שמעטר כבר שנים את צווארם של גברי ארצנו, והוא אקססורי עיצובי מלא סטייל. אפשר לבחור גם בשרשרת עם שיבוץ של אבן טובה, או תליון מיוחד שמתאים לאופי של האדם. גם שרשראות עם סמלים מיתיים מתרבויות העולם קורצות לגברים – כמו סמלים ויקינגים, אותיות יפניות, דמויות שונות, ואפילו סמלים של קבוצות כדורגל. עם הזמנה של שרשרת בעיצוב אישי – הכל אפשרי! כן כן, גם תליון בצורת מרדונה…

איך לשמור על תכשיטי זהב

במגירת תכשיטים זהב יבלוט לרוב. תכשיטי זהב, צמידי זהב, שרשראות זהב לגברים ושרשראות זהב לנשים, טבעות מזהב – כולם פריטים שיוכלו להישאר איתנו שנים רבות, ואף לעבור הלאה לדור הבא. אך איך נשמור עליהם היטב מכל פגע?
לנקות ולתחזק את התכשיטים שלנו זה ריטואל חשוב. אין צורך להבריק ולשפשף מדי יום ביומו, אבל טיפול מונע ואוהב פעם בזמן מה יגן עליהם מכל רע ויאריך את חייהם, את בוהקם ואת זוהרם.

קודם כל – תכשיטים כדאי לאחסן במקום סגור, ועדיף שבנפרד זה מזה, כדי למנוע שריטות. מרבית חנויות התכשיטים מוכרות את התכשיט עם קופסה מהודרת – שימרו אותה, וכל זמן שהתכשיט לא בשימוש, שימו אותו בקופסה הייעודית לו. בבריכה, בים, בזמן ניקוי הבית – הסירו את התכשיטים. חבל שיבואו במגע עם חומרים כימיים כאלה ואחרים, עם כלור, ועם הגלים של הים התיכון – שגם עלולים לסחוף אותם הלאה מאיתנו לבלי שוב. לא חבל?


וטיפ אחרון – אל תישנו עם תכשיטים. במהלך השינה אנחנו זזים הרבה, ולא מודעים לתנועותינו, והתכשיט עלול חלילה להתעקם, להישרט, או ליפול לנו מתחת לכרית, וזה מאוד לא נעים לחפש אותו בתוך הציפה, מניסיון.

איך לנקות תכשיטי זהב

קודם כל נתחיל ונגיד שאם אתם מחפשים ניקוי מקצועי, שייתן לכם ראש שקט – פנו למומחים. פעם בשנה – העמיסו את כל תכשיטי הזהב שלכם לטיפול עשרת אלפים אצל צורף שעליו אתם סומכים. אין כמו איש מקצוע.

ובכל זאת, לתחזוקה היומיומית, אפשר לנקות זהב גם בבית. על מדפי הסופר תוכלו למצוא חומרים ייעודיים לניקיון ביתי, ואם לא מצאתם בסופר, אז בחנות חומרי הבניין בוודאי תמצאו. אם בא לכם לרקוח בעצמכם חומר, נמליץ לערבב מעט סבון כלים בקערה עם מים חמימים (לא רותחים!), כמה טיפות אמוניה – ובמרקחת הזו להשרות את התכשיטים. אחרי שתיתנו להם לשבת במי הסבון, הוציאו אותם ועברו עליהם עם מברשת שיניים, בעדינות, לניקוי יסודי ועדין
מיותר לציין שאת המברשת כדאי לזרוק לפח אחר כך, כן? אם עשיתם עבודה טובה – תקבלו תכשיט נוצץ ובוהק, ממש כמו חדש! נהדר, לא? זהב אמיתי אינו מתחמצן ואינו משחיר, מה שהופך אותו לחומר אידיאלי עבור שרשראות ותכשיטים קבועים שונים.
צמידי זהב וצמיד זהב על דוגמנית

זהב לו וזהב לה

מתנה מיוחדת עם ערך סנטימנטלי היא סט של תכשיטים, בעיצוב המתכתב זה עם זה – לו ולה. בין אם מדובר בטבעות נישואין, צמידים, תכשיט מיוחד לרגל יום נישואין, מתנה לסבא וסבתא לכבוד הנכד הראשון – התאמה של סט תכשיטים זוגי עם שינויים קלים לגברת ולאדון, יכולה להיות מתנה משגעת.
התמה המשותפת יכולה להיות החומר ממנו עשוי התכשיט – כסף, זהב, שילוב של השניים, למשל, או אבן מיוחדת המשולבת בתכשיט שלו ובתכשיט שלה.

מחווה מרגשת במיוחד היא טבעות נישואין עם חריטה משותפת לחתן ולכלה. האפשרויות הן רבות, ומקובל לחרוט בחלקה הפנימי של הטבעת. תאריך החתונה, יום ההיכרות, שמותיהם של בני הזוג, טביעת האצבע של הכלה על הטבעת של החתן וטביעת האצבע של החתן על הטבעת של הכלה, ושמענו גם על זוג מתוק במיוחד שחרט את טביעת כף הרגל של כלבם המשותף והאהוב. זו מחווה אינטימית ושקטה, שלרוב רק הזוג יהיה מודע אליה, אך דווקא בה יש המון כוח. אפשר גם לעצב שעונים דומים, לו ולה, עם התאמה אישית לכל אחד מבני הזוג! שידעו תמיד מתי הזמן לבוא הביתה…

את הכל תמצאו בלליב תכשיטים

אחרי שהחכמתם בנושא, אתם מוזמנים להציץ באתר של לליב תכשיטים / LALIV JEWELRY, חברת תכשיטים חדשה וצעירה, ששמה לעצמה למטרה לספק שירות מדהים, שכמותו עוד לא נראה בתחום התכשיטים בארץ. כאן יחכה לכם מבחר ענק של תכשיטים – לגברים ולנשים, בכל סגנון, מחומרים שונים, גימורים שונים, ומחירים אטרקטיביים במיוחד.

מומחי החנות ישמחו גם לספק לכם שירות של תכשיט בהתאמה אישית, להיות אוזן קשבת לחלומות העיצוביים שלכם, ולהוציא אותם לפועל.

רוצה לעצב תכשיט בעיצוב אישי?

אנחנו כאן בשבילכם! צרו איתנו קשר