ראש בראש: תכשיטי זהב מול שאר סוגי התכשיטים

תוכן עניינים

תכשיטי זהב "זיעת החמה", כך כינו אותו האצטקים הקדמונים והפכו אותו לסמל דת. בשמה של המתכת האצילית נכרכו מאז ומעולם תארים של עושר, מלוכה ואצולה וכן היא היוותה משענת כלכלית יציבה בתקופות בהן הסחר העולמי חווה תמורות חדות. הזהב - מתכת האלמוות משנות קדם שלעולם לא נס ליחה.

הפוסט הזה לשם הגילוי הנאות, הינו מסע היסטורי מקיף על עברם של תכשיטי הזהב ולמי שיקרא עד הסוף מחכה צ’ופר: טובי מעצבי האופנה של לליב תרמו לנו המלצות לבחירת תכשיטי זהב טרנדיים בקלות. כל מה שרציתם תמיד לדעת על סודה של היפה במתכות – מגישים לכם את המידע בכפית של זהב.

המתכת בעלת הנעורים הנצחיים

הגם שלפי העדויות המוכרות לנו כיום, זהב הינה אחת המתכות הראשונות בהן השתמש האדם – שנת 2022 לא מוצאת אותנו שונים באופן דרמטי ביחס שלנו אליה.

בואו נדבר היסטוריה:

תכשיטי זהב, ממתי?

כתבי חרטומים משנת 2,600 לפני הספירה מציגים עדות על קיומו של הזהב כבר אז. בתנ”ך מוזכרים תכשיטי זהב במקומות רבים לדוגמה: “וַיְהִי כַּאֲשֶׁר כִּלּוּ הַגְּמַלִּים לִשְׁתּוֹת וַיִּקַּח הָאִישׁ נֶזֶם זָהָב בֶּקַע מִשְׁקָלוֹ וּשְׁנֵי צְמִידִים עַל יָדֶיהָ עֲשָׂרָה זָהָב מִשְׁקָלָם.” (בראשית, כ”ד, כ”ב).

ישנן עדויות נוספות מאזורים גיאוגרפיים שונים העתירים בזהב וכן אגדות עם עתיקות משלבות את המושג זהב כחלק אינטגרלי מהעלילה.

במשך תקופה ארוכה זכה הזהב לתואר המתכת היקרה ביותר וזוהה עם מעמד, עושר ומלכות.

מתכת לזהב

אם נרחיק נדוד לתקופות מאוחרות יותר הרי שהאלכימאים שאפו להפוך יסודות פשוטים לזהב (כיום יודעים שמשימה זו אינה אפשרית אלא בשימוש בטכנולוגיות מודרניות שמכוונות לצברי אטומים בודדים).

סמל ליציבות כלכלית

היסטוריית הכלכלה בעולם ידעה תקופות גאות ושפל כאשר רבים בחרו בתקופות בהן העתיד הפיננסי היה בלתי נודע – להשקיע את כספם בזהב מתוך חשש לשינויים בשווקים העולמיים וצניחה של ערכי מניות וערכי מקורות השקעה נוספים.

אייזיק ניוטון ולירה שטרלינג

ניוטון מגדולי המדענים בכל הזמנים הביא לעידן מטבעות המתכת כאשר קשר את הלירה שטרלינג לסחר בזהב. מני אז החזיקה כל מדינה מאגרי זהב ונוצרה תלות רבה במתכת היקרה. לימים, ביטל הנשיא האמריקאי ריצ’רד ניקסון בהסכם ברטון-וודס את חוק הצמדת הדולר לזהב.
זהב המשמש להכנת תכשיטי זהב

בהולים לזהב

עם כתרים כמו אלו שנקשרו למתכת לא פלא שכל גילוי של מחצבי זהב בנקודות שונות בגלובוס, הוביל להגירה המונית של אנשים שקיוו למצוא את עושרם בקלות. בהלת הזהב של קליפורניה היא גל ההגירה המפורסם ביותר שהתרחש בשנת 1849. למען האמת רק המהגרים הראשונים היו ברי מזל, אחרים מצאו את עצמם עובדים בסדנאות יזע לכלכלתם. אירוע בהלה נוסף ידוע בשמו: “הבהלה לזהב באלסקה”. המאה ה-19 הכירה הגירות נוספות מסוג זה גם באוסטרליה ובאזור דרום אפריקה.

מורשת הפרעונים

מצרים העתיקה נודעה באהבתה העמוקה לתכשיטי זהב בשיבוץ אבנים יקרות ומשם נאספו עדויות ראשונות לבישת תכשיטי זהב בהיסטוריה האנושית.

שם התחילה מורשת תכשיטי הזהב שנמשכת עד היום כשתכשיטי הזהב עדיין מסמלים יוקרה ויופי.

עם התפתחות התעשייה תהליכי זיקוק ועיבוד הזהב הפכו להיות פשוטים יותר מה שהנגיש את תכשיטי הזהב גם לאדם הממוצע. מעניין להיווכח שהגם ונעשו ניסיונות רבים לחקות את הזהב בציפויים זולים לא הועם זוהרו של הזהב עדיין מהווה את חומר הגלם המועדף ליצירת תכשיטים.

קרב ראש בראש: תכשיטי זהב מול שאר סוגי התכשיטים

לא משנה אם חיפשתם עגילים זהב לבן חישוק, צמיד זהב טניס או שרשראות זהב לבן לגבר, תכשיטי יוקרה עשויים זהב. נקודה. מדוע הזהב נחשק יותר מתכשיטים אחרים העשויים כסף, גולדפילד או ציפוי זהב? להלן מספר תשובות מניחות דעת על השאלה המעסיקה רבים. זהב מול תכשיטים מסוגים שונים:

הקסם הוויזואלי של תכשיטים זהב

תכשיטי הזהב נודעים בזכות הברק שלהם וניקיונם לאורך זמן. תכשיטי כסף נוטים להשחיר במגע עם מים ובחשיפה ללחות, קרמים בשמים ועוד ולספוג נזקים שלרוב הינם בלתי הפיכים. הזהב לעומת זאת מתלכלך רק באופן חיצוני ובשטיפה קלה עם מים חמים וסבון כלים יחזור לבהוק כבראשונה.

תכשיטי זהב מציעים ערך

תכשיטים עשויים זהב נקשרים בערכים כספיים וסנטימנטליים. מבחינה פיננסית – ב-50 השנים האחרונות ערך הזהב מציג מגמת עלייה משמעותית. עובדה זו משפיעה כמובן על מחיר התכשיט אך גם מבטיחה כי בבוא הזמן לכשתרצו להתחדש תוכלו למכור את תכשיטי הזהב הישנים במחיר של עשרות ואף מאות שקלים לכל גרם.

בנוסף, תכשיטי זהב רבים טעונים בערך נוסטלגי רב ועוברים מדור לדור במשפחות שונות. היופי והערך הבלתי מנוצח של הזהב הופך תכשיטים מהעבר לפיסות היסטוריה נושמות של יופי ועושר.

מתכת נוגדת אלרגיה

רבים מהאוכלוסייה סובלים מתגובות אלרגיות כתוצאה מחשיפה ומגע של מתכות מסוגים שונים. זו הסיבה שרבים עונדים בעקרון אך ורק תכשיטי זהב, כחלופה לתכשיטים זולים יותר שבמפגש עם עורם מגרים אותו ויוצרים פריחה, מוגלה ואינפקציה באוזניים.

הטרנדים שאסור לפספס בבחירת תכשיטי זהב

הבטחנו שאם תשרדו את הקריאה עד כאן, נביא את החדשות הלוהטות מעולם תכשיטי הזהב. להלן קיום ההבטחה – איך לבחור תכשיטי זהב שיציגו אתכם באור הנכון?

שרשראות שכבות

מחפשים לוק מעניין ושובר שגרה? שרשראות זהב בשכבות בשילוב שרשראות מחומרי גלם שונים ישוו ללוק הכללי סגנון בוהו אטרקטיבי וישחררו אתכם מכל שמץ תדמית של חנונים. ניתן ליצור שילובים באופן עצמאי או לרכוש שילובים מוכנים. ההרכב השכבתי מסמל תעוזה, אומץ וחדשנות ומביא הרבה רעננות לעולם האופנה.

תכשיטי זהב ופנינים

מי אמר שתכשיטי פנינים זה של “דודה”? לא היום. עידן הפנינים עשה קאמבק ותכשיטי זהב בשילוב פנינים מכבים במגזינים של אופנה. מדובר בתכשיטים טרנדיים לגמרי המתכתבים גם עם הופעה יומיומית לאו דווקא אלגנטית במיוחד.

ניתן למצוא שרשראות פנינים בכמה שכבות, שרשראות קולר קצרות, צמידים ועגילים בשילוב אלמנטים שונים. בנוסף, את הפנינה העגולה הקלאסית מחליפות פנינים אמורפיות המאופיינות במנה לא מלוטש וממזגות בהופעה טאץ’ פראי משהו.

משלבים זהב עם שחור

השחור הסיר מזמן את התדמית הקודרת ובהעדר דעות קדומות בעולם האופנה הוא מככב בשנים האחרונות בעיצוב חללים, דירות ומבנים. כעת הוא עושה את דרכו אלינו וכובש את עולם התכשיטים. ניתן לשלב שרשרת בייסיק שחורה עם שרשרת זהב דקה וליצור קונספט משולב של יקר ופשוט – טוויסט מפתיע וחדשני בגזרת התכשיטים.

נעים מאוד, לליב

כחברת תכשיטים צעירה וחדשה אנחנו חותרים לספק לראשונה בישראל חוויית קנייה נוחה, איכותית ומענגת זאת מבלי להעלות את רף המחיר.

תכשיטי זהב במחיר שמותאם לכיס שלכם? יש חיה כזאת! אנחנו בלליב מאמינים שתכשיט הוא רגע, אושר אמיתי וחוויה ומעוניינים לספק לכם את כל אלו במחיר אטרקטיבי.

למען האמת, השקענו המון מחשבה ואינספור עבודה בבחירת החומרים והחומרים האנושיים איתם אנו עובדים כדי לספק לכם שירות מעולה, חם ומלווה לכל אורך התהליך הגורלי של בחירת תכשיט זהב (כן, גורלי! אחרי הכל, לא סביר להניח שאתם יוצאים בכל ערב לרכש זהב היסטרי…).

מאחלים לכם ליהנות מתהליך רכישה נעים מתוך חיבור ואהבה לתכשיט שבחרתם.

לליב.

רוצה לעצב תכשיט בעיצוב אישי?

אנחנו כאן בשבילכם! צרו איתנו קשר