תכשיטים בעבודת יד – כך תעשו את זה נכון

תוכן עניינים

ביקשתם שנשתף אתכם בתהליך המופלא של ייצור תכשיטים בעבודת יד. אנחנו כאן כדי להוביל אתכם לסיור שכולו יצירה ואמנות בזהב.

הולדתו של תכשיט חדש היא מאורע מרגש. קדמה לו תקופת “הריון” בה הוא קרם עור וגידים והפך מגוש זהב חסר צורה גיאומטרית ונטול ברק ליצירת אומנות מרהיבה. תכשיטים בעבודת יד עוברים תהליך ממושך הכולל מספר שלבים מורכבים כשמשרטוט דו מימדי פשוט הם מקבלים מימד שלישי נוסף ויוצרים מציאות חדשה של יופי ויוקרה.

מתחילים -ביצירת סקיצה

שולחן השרטוט מהווה את ראשית דרכו של תכשיט בייצור אישי. באמצעות שרטוט ידני או ממוחשב נקבעת צורתו של התכשיט כמו גם סגנון העיצוב שלו ושילוב אלמנטים נוספים בתכשיט. ההחלטות העיצוביות שתתקבלנה בשלב זה תשפענה בהמשך על תהליך הייצור ועלותו.

בשלב הסקיצה של תוכנית ייצור התכשיט, נקבעים אחוזי הזהב בתכשיט וחומרי גלם נוספים שירכיבו אותו.

באמצעות טכנולוגיות חדשניות ניתן לבצע הדמייה תלת מימדית של התכשיט וכן להדפיס דגם ראשוני לצורך יצירת מוצר סופי נאמן למקור.

מודל שעווה

כדי לייצר תכשיט בעבודת יד נעשה שימוש בשיטת עבודה ותיקה מאוד: יצירת מודל שעווה. מודל זה מפוסל מגוש שעווה המורכב לפי הסקיצה המדויקת. את השעווה מניחים בכלי חסין חום ומכניסים לייבוש בתנור עד לשריפתה או אז נותרת תבנית חלולה המשמשת ליציקת הזהב המותך. תבנית זו משמשת כאבטיפוס ראשוני של התכשיט.

יציקת הזהב אל תבנית השעווה

יציקה בוואקום הינה השיטה המועדפת ליציקת הזהב המותך אל תבנית האבטיפוס. בנוזל הזהב הטהור יש לערב מתכות נוספות כמו: נחושת, רודיום ופלדיום כדי שתענקנה לו עמידות וחוזק.

לאחר יציקת הזהב אל התבנית יש להמתין להתקררות החומר. בשלב הבא יש לחלץ בזהירות את התכשיט לאחר עבודת חיתוך זהירה ביותר. מומלץ להכניס את המתכת שהתקררה בתוך התבנית לכלי מלא מים וחומצה ובתוכו לבצע את החיתוך.

הולכים לעיבוד

לקבלת הזוהר והברק האופייניים לתכשיט זהב וכדי להוציא לפועל את חזונו של המעצב יש לבצע תהליך של עיבוד בתכשיט. בשלב זה הצורף ישבץ אבנים בטבעות יהלום מיוחדות ובשרשראות בעיצוב אישי, יחרוט וילחים רכיבים ואלמנטים נוספים.

קיימות טכניקות רבות לחריטה ושיבוץ אומנותיים אותן יש לבצע על פי החלטת מעצב התכשיט.

ליטוש מקצועי

תהליך הליטוש הינו התהליך החותם ייצור תכשיט בעבודת יד. הליטוש חשוב במיוחד עבור תכשיטים המשובצים ביהלומים. פעולת הליטוש היא זו המקנה לתכשיט את הברק והניצוץ המסמלים תכשיט זהב. הליטוש גם מגן על התכשיט והופך אותו לעמיד במיוחד.

איך מתבצע ליטוש תכשיט בעבודת יד?

מלאכה זו הינה מלאכה עדינה ביותר המתבצעת בעזרת נייר ליטוש ודורשת דיוק רב. ליטוש מקצועי מקנה לתכשיט מראה יוקרתי מוקפד ומהווה את הגימור הסופי.
ליטוש תכשיטים בעבודת יד

ייצור תכשיטים בעבודת יד - זה לא מיושן?

למרות הקדמה הטכנולוגית המאפשרת ייצור תכשיטים בטכניקות מתקדמות, לא נס ליחם של תכשיטים בעבודת יד והם מהווים את הטופ בעולם התכשיטנות.

אין דומה תכשיט אותו הגה, שרטט ויצר אמן ויוצר לתכשיט שיוצר בתנאים תעשייתיים ומהווה אח תאום לעוד רבים בצורתו. הייחודיות והבלעדיות של תכשיטים בעבודת יד הופכים אותם לפריטי אמנות בעלי נפש ונשמה.

לאומנים היוצרים תכשיטים בעבודת יד – מומחיות רבה בעבודה עם חומרי גלם שונים והם “משחקים” בהם עד לקבלת התכשיט הרצוי. בתור תכשיטים יחידים מסוגם הם עוברים עיבוד מושקע ביותר וגימור מדויק ומושלם.

אתם שאלתם: איך לבחור תכשיטים בעבודת יד?

בחירת תכשיט בעבודת יד הינה בחירה מהותית שכן מחיר תכשיטים בעבודת יד גבוה מתכשיטים המיוצרים באופן תעשייתי, כיוון שהם דורשים עבודה רבה יותר ומומחיות רבה.

בחירת תכשיטים מסוג זה אינה נעשית כלאחר יד, אי לכך רבים שואלים אותנו מהי הנוסחה לבחירת תכשיטים בעבודת יד בהתאמה מושלמת ללובש.
אספנו עבורכם מספר כללי אצבע חשובים הקשורים בעיקר בהתאמת פרופורציות התכשיט ללובש:

התאימו את התכשיט למבנה הפנים שלכם

לבעלי מבנה פנים צר יתאימו עגילים הצמודים לתנוך ושרשרת הצמודה לצוואר וזאת כדי לשוות לפנים המאורכות בלאו הכי – מראה צר יתר על המידה.
לעומתם, בעלי פנים עגולות יוחמאו מנוכחותם של עגילים ארוכים ושרשרת רופפת המעדנים את מראה הפנים.


מבנה הצוואר גם הוא בעל השפעה על בחירת התכשיט כאשר לבעלי צוואר קצר מומלץ לבחור בשרשראות ארוכות או ללא תליון קצר ובעלי צוואר ארוך יבחרו דווקא בשרשרת צמודת צוואר להדגשת המראה המאורך.

התאימו את התכשיט למבנה כף היד שלכם

גם כאן יש להעניק תשומת לב למבנה היד. בבחירת טבעות עבור בעלי אצבעות ארוכות חשוב לבחור בטבעות עוצמתיות, רחבות ודומיננטיות. לבעלי אצבעות רחבות וקצרות מומלץ לענות טבעות דקות ועדינות כדי לשמור על מראה מעודן של כף היד.

בבחירת טבעות יש לשים דגש על קוטר הטבעת. חובה למדוד את הטבעת מראש כדי למנוע מצב בו הטבעת רחבה ורופפת או צרה ולוחצת. אנשי מקצוע מותאמים ידעו להחליט על קוטר הטבעת הנכון עבורכם. כדאי להתייעץ עמם. מפרק כף יד דק מזמין לבישת צמידים ועדינים. לעומת זאת מבנה רחב של המפרק ידרוש תכשיטים מסיביים יותר . גם כאן חשוב לבדוק שהתמיד אינו הדוק מדי מצד אחד ומנגד אינו רופף יתר על המידה.

התאמת תכשיט בעבודת יד לגוון העור

הכללים בהתאמת תכשיטים לסוג העור הם פשוטים בתכלית: לבעלי גוון עור כהה יתאימו תכשיטי זהב לבן בהירים שידגישו את הקונטרסט המעניין ויאירו את עורו של הלובש לעומת בעלי עור בהיר, להם יחמיאו דווקא תכשיטים עשויים זהב צהוב.
נהוג לומר כי תכשיטי זהב לבן מתאימים לכל גווני העור.

שומרים על קונספט אחיד

בבחירת תכשיט מומלץ לבדוק האם האהבה החדשה אינה עומדת בסתירה לתכשיטים הקיימים כבר בארסנל. חשוב להתאים את התכשיט הנוסף לקונספט התכשיטים הקיימים כדי לייצר הופעה הרמונית בתיאום מושלם.
שימו לב שניתן “להקפיץ” את הלוק באמצעות שילוב תכשיט דומיננטי עם מספר תכשיטים בנראות מעודנת שייצר פוקוס על התכשיט הבולט ומנגד לא יגרש מהבמה את שאר התכשיטים.

אלגנט או יומיום?

כאשר אנו בוחרים תכשיטים בעבודת יד עלינו לחשוב על המטרה שלהם ולהגדיר להם ייעוד. במידה ואנו נדרשים לתכשיט חדש עבור אירוע הממשמש ובא תהיה לכך משמעות על הבחירה שלנו שתבדיל אותה מבחירת תכשיט לצורך לבישה יומיומית.
תכשיטים אלגנטיים לרוב יאופיינו בדומיננטיות יתרה מזו המאפיינת תכשיטי יומיום.

הקפידו לרכוש תכשיטים באיכות ייצור מעולה

כפי שכבר הזכרנו, רכישה של תכשיטים בעבודת יד אינה משימה שבכל יום ולכן חשוב להשקיע בבחירת מוצר איכותי. מתעתדים לרכוש תכשיט משובץ יהלומים? רגע לפני גיהוץ כרטיס האשראי בדקו האם מצורפת לתכשיט תעודה גמולוגית החתומה על ידי גמולוג מוסמך ומפרטת את תכונותיו המדויקות של היהלום.

לליב - הכל או כלום

כשאתם בוחרים בתכשיטי היוקרה של לליב העשויים עבודת יד אתם יודעים שעשיתם בחירה מושלמת. החברה החדשה והצעירה מציעה חוויית קניה מקוונת הראשונה מסוגה בארץ ומציגה מחירים אטרקטיביים במיוחד עבור התכשיטים בקטלוג.


לליב – שלמות בפרטים הקטנים. ככה זה כשייצור תכשיטים בא מאהבה.

רוצה לעצב תכשיט בעיצוב אישי?

אנחנו כאן בשבילכם! צרו איתנו קשר